Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
První rok Miloše Zemana ve funkci prezidenta očima publicistiky ve vybraných českých týdenících
Havlová, Laura ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Trunečková, Ludmila (oponent)
(abstrakt) Přímá volba prezidenta v České republice s sebou přinesla změny zákonů, nový způsob vedení volební kampaně i celkový pohled na prezidentskou funkci. Už dlouho před samotnou volbou se odborná veřejnost a z nezanedbatelné části i veřejnost laická rozdělily na její zastánce a odpůrce. Když byl pak zvolen prezidentem Miloš Zeman, který je bezesporu silnou osobností vyvolávající emoce, vyhrotily se názory ještě více. Tato bakalářská práce si dala za cíl zjistit, zda se právě přímá volba a osobnost v ní zvoleného prezidenta promítla i do obsahů médií. Pro výzkum byly zvoleny čtyři týdeníky, Instinkt, Reflex, Respekt a Týden, ve kterých autorka sledovala první rok Miloše Zemana v roli prezidenta. Zároveň ve stejných periodikách zkoumala i první rok prezidenta předchozího, Václava Klause, a poznatky z obou sledovaných období porovnala. Srovnávala počty článků, jejich rozsah, téma, citové zabarvení, obrazový doprovod a autory a také titulní strany prezidentům věnované. Pro úplnost informací a mnohdy potřebný kontext je v práci uvedena také osobní a profesní biografie Miloše Zemana a informace o přímé volbě prezidenta v České republice.
Proces rámcování mediálních obsahů na příkladu tématu domácího násilí
Homolková, Dana ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Škodová, Markéta (oponent)
Závěr Cílem práce bylo zjistit, jakým způsobem je rámcováno domácí násilí v českých tištěných médiích. Analýza vycházela z poznatků Roberta Entmana, který rámcování popisuje jako selekci a zdůrazňování určitých atributů v mediálních obsazích (Entman, 1993). Práce přinesla teoretický úvod konceptu rámcování, jenže se stal součástí mediálních studií přibližně v posledních dvaceti letech, a který se v současné době zabývá všemi fázemi vzniku a interpretace mediálních textů. Teoretický přístup a zároveň výzkumná metoda prochází procesem ustanovení jednotného přístupu i metodologie a přináší nový pohled na analýzu mediálních sdělení. Pro aplikaci metody rámcování tedy bylo zvoleno téma domácí násilí v souvislosti s ustanovením nového zákona na ochranu týraných jedinců, který nabyl platnost 1. ledna 2007. K analýze bylo vybráno pět týdeníků (Blesk pro ženy, Instinkt, Květy, Reflex, Respekt) a určeno sledované období jednoho kalendářního roku od 1. ledna 2007 do 1. ledna 2008. V praktické části byla provedena kvalitativní analýza, při níž byly určeny rámce a výzkumné hypotézy pro bližší interpretaci rámcování zvoleného tématu. V následné kvantitativní analýzy byly zjišťovány způsoby rámcování článků jednotlivými tituly a případné rozdíly v přístupu k dané problematice z hlediska převládajících stereotypů spojených...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.